Vännäsby scoutkår och Vännäs scoutkår

24 maj, 2020 av Mikael Lindmark

Hej Scouter och Scoutföräldrar!

Som en del av er kanske hört så kommer det från och med sommaren 2020 att finnas två scoutkårer i Vännäsområdet:

• Vännäs scoutkår startas upp i gamla Vännäs scoutkårs lokaler på Magasinsgatan i Vännäs.
• Vännäsby scoutkår fortsätter med sin verksamhet i Byastugan i Vännäsby.

Bakgrunden till detta är bland annat att intresset för scouting i Vännäsområdet har vuxit sig så pass stort att det finns utrymme och ett behov av två kårer. Vår gemensamma tanke och ambition
är att det ska finnas ett tätt samarbete och gemenskap mellan de båda kårerna. Då ett antal ledare i Vännäsby scoutkår kommer att byta kår finns ett behov av att fylla på i båda kårer med både
ledare, hjälpledare och intresserade föräldrar för att kunna bygga de bästa verksamheterna möjligt för våra barn och ungdomar.

Vi ser fram emot ett spännande, lärorikt och framförallt roligt 2020!

Vid frågor kontakta respektive ordförande:
• Vännäsby scoutkår, Mikael Lindmark, 073-0693858
• Vännäs scoutkår, Bengt-Erik Näslund, 070-6351632

Lite frågor och svar:

Kan man vara medlem i båda kårerna samtidigt?
• Ja, det går bra. Det tillkommer då en extra avgift för ”tilläggskåren” som för 2020 ligger på 110 kr.
• De scouter som under våren 2020 är medlemmar i Vännäsby scoutkår men vill bli medlemmar i Vännäs Scoutkår har förtur fram till och med augusti månad.

Hur gör man får att gå med i Vännäs Scoutkår?
• Kontakta Vännäs scoutkår på vannas.scout@gmail.com eller medlemsansvarig på telefon
070-3907565.

Kommer verksamheterna att ligga på samma dag?
• Nej, inte för 2020. Vännäsby scoutkår kommer att ha sin verksamhet på onsdagar i Vännäsby och Vännäs scoutkår på torsdagar i Vännäs för alla åldersgrupper.

Vad händer om jag inte ändrar något?
• Om ni som föräldrar inte ändrar något kommer scouten automatiskt att vara kvar i Vännäsby scoutkår med oförändrad medlemsavgift.